Anniversary 4 October




Hari nih 4 October 2009 bersamaan 15 Syawal 1430 H - Hari Raya ke -15
Pada tahun lepas tarikh yg sama (4 October 2008 bersamaan 4 Syawal 1429 H-Raya ke - 4 majlis pertunanganku berlangsung di rumahku..meriah sungguh.Maklumlah kan time raya..pastu semua family berkumpul ramai2...bestnya..Actually perbincangan tarikh utk bertunang nih dah ditentukan oleh family aku dan family tunang aku sehari sebelum puasa..Family tunang datang ke rumah dulu untuk perbincangan tarikh..So semua sepakat pd hari Raya ke-empat..Kaum kerabat Mr Tunang ramai jugak la yg datang. Dlm 5 biji keta..Aku nk wt majlis yg simple2 ja..takmau kecoh.tp dah ramai pulak datang. Kecoh la satu kampung..Jiran pulak parents panggil yg dekat2 jerk..yerla kami kan dlm kampung..So aktivit gotong - royong untuk masak@ masih ada..huh! mengancam ooo masakan hari bertunang tu..Masakan kampung..Disapu bersih..Kakak pulak buat dadih untuk pencuci mulut



Wif My Family


Wif His Family



Menu Majlis Bertunang :

1. Nasi putih
2. Sambal Sotong
3. Gulai ikan Kering
4. Ikan goreng cencaru sumbat
5. Ayam masak kicap
6. Sambal Belacan
7. Ulam - Ulaman
8. Dadih
9. Air Sunquick



Hantaran

Persiapan hantaran aku buat sendiri. Time tu aku tinggal di KL. Mr tunang tinggal di Penang. Sekarang aku dah di Penang Mr Tunang pulak kat Kl..alahai..Nasib baik la kak aku ada di KL. So kak aku la yg byk tolong aku..bw aku ke SSF..Beli bunga untuk deco hantaran..Hantaran aku+kakak yg deco. Cuma sewa Dulang Tembaga dan Alas Dulang jer..Dulang sewa area tempat tinggal aku..1 pcs = RM 4. Alas dulang pula sewa di Kajang. Member kakak aku..namanya Cida..Ala yg dJariArtz tu. Jauh tu kami dari damansara p rumah Kak Cida. Bulan puasa lak tu. So time nak raya tu aku cuti pjg ckit..lbih2 pulak cuti dr anak buah.Sib bik opismate paham..


Hantaran pihak perempuan utk pihak lelaki Color Merah+Pink+Whit



Hantaran pihak lelaki untuk pihak perempuan Color Hijau + Gold



Salah satu hantaran yang aku deco..yg specialnya ade kuah rojak. buah di sponsor oleh Noni


DIY yg plg aku suka..hantaran yg plg aku suka





Cupcakes sponsered by my lovely sis




Secret Recipe sponsored by Kak Imah - my friend at MECD




Make-up


Untuk make - up pulak aku ambil services dari Butik Jalinan Kasih. Butik Jalinan Kasih ni mmg glamor di Penang. Kalau org Penang mesti tau Butik Jalinan Kasih nih. Tp untuk my wedding nanti aku tk ambil Jalinan Kasih..Ubah angin...Ambil butik lain pulak.


Make - up di kedai - RM150
Sewa baju Tunang - RM berapa yerk? Alamak lupa lak

Baju untuk bertunang aku sewa jerk. Coz tak sempat nak beli kain + tempah baju.


Photographer
Photographer untuk capture saat - saat manis Majlis Bertunang aku adalah Abang Ipar dan Kakak aku dgn menggunakan Camera Nikon DSLR. Aku mmg tak prepare utk amk photographer..



Anak - anak buah aku yg telah memecah masuk bilik aku dan terus kepingin nak jd pengantin..layanla gambar diorg nih..terror plak pakai sendiri




4 comments:

asera said...

congrats!! darah korang da jadi manis tau....

NisS^ImmEr said...

congrats..dah setahun jugak. afira, i add u to my blog k..senang nak berkongsi apa2 yg patut mcm yg awak kata tu kan :)

Unknown said...

cantik weih hantaran kita tuh.hahahahaha

Anonymous said...

thanks...tp nora pun apa kurangnya...sweet.:-)