6 days/5 Nights at Jakarta & Bandung (Day - 1)

hmm..how to start yer.. Setahun menunggu tarikkh 23 April 2009..Coz dah booking tickets ke Jakarta and Bandung..Akhirnya tarikh yang ditungu - tunggu tiba..Sampai Kursus Induksi Umum JPA (3 weeks) terpaksa aku tolak mengenangkan dah lama tunggu nak berpoya - poya bersama family ke sana..Pada masa yang sama cbuk plak dengan perubahan di sistem dan juga portal yang down tetiba tanpa sebab yang sampai kini cari tak jumpa2...so kita layan jerk gambar2 aku telah diambil..banyak woooo... 8 orang daripada family aku yang pergi..family abang aku tak join coz anak2 nyer sekolah..so kitaorg kekurangan 5 org lagi family members..Biasanya family kitaorg kalo p jalan2 sure semua akan p...


*****gambar - gambar semasa di LCCT*****












view malaysia dari atas












Udah sampe di Jakarta











------------------------------------------------------------------------------------------

*********di International Airport Jakarta, Indonesia*********












Sampai di Air Port Jakarta trus disambut oleh Pak Supir iaitu Pak Sulis..kitaorg nya driver di Jakarta..Trus di bawanya ke Hotel. Hotel Ibis di Kemayoran




SOGO and Carrefour pun ada..






Wang rupiah...Rp.




Biar diorg yang check in..aku mahu rileks..










Slps check in, rest, smyg, mandi manda..kitaorg kuar utk lunch..and trus p jalan2/shopping di Jakarta..






yang duk sorg2 tu (pengerusi majlis) adalah Pak Sulis kitaorg



Di Tanah Abang..shopping pakaian berasaskan batik..telekung..



Jakarta yang sangat mancek === jam

After shopping pergi stesen keretapi, beli tiket train utk ke Bandung pd 25 hb (day- 3)

malam..kitaorg dibawa bround Bandar Jakarta..hebat..bangunan dasyat2..bandar yang besar..salah satu tempah yang kami singgah ialah MONAS.. Menara yang tinggi..round jakarta sampai kul 1 pagi..



1 comment:

Unknown said...

aku pun br update day1 baru....