SuperMom

Amboi..tajuk mcm tajuk blog kawan jer..jgn marah yer azlili..hihihi..

Last Khamis..baru kami tahu (me & husband) yg husband kena chicken pox...huwa..
sgt teruk dan mengerikan..kesian husband..tp aku n anak2 x geli yer..


2 hari EL (Khamis & Jumaat) even mulanya Khamis aku dtg opis bawak chuk ah ah Nur Awatif Irdina sbb dia demam..last2 bila bw husband ke klinik x dtg office dah sebab segan..dh la x masuk opis..takkan nk kata dtg kan..so EL jer..boss nnti saya apply cuti di HRMIS ok ;) Kesian Awatif dtg work mama kejap jer..then at last kena p nursery gak sbb xnak dia dekat ngn papa..coz kami nk prevent 100%.
Why EL? Anak - anak demam ON off..so better aku yg jaga..sgt letih ok..sbb handle by myself..

Kesian sama husband coz :

1) Chicken pox yg teruk. 1st time kena sbb time muda2 dulu x pernah kena..aku lak pernah kena time darjah dua.
2) Kuarantin dlm 2nd bedroom jer..no tv..hanya duduk dlm bilik dan pergi ke toliet jer..tv ade xtra tp xle pakai..hihihi..sib bik bilik tu dh psg aircond
3) x dapat jumpa anak2 even merintih ja nak main ngn anak2..coz kan nak prevent 100%. hany dapat dgr tangis dan gelak tawa anak jer..
4) Pening kepala..tp aku x dpt nk tolong picit
5) Tahun nih byk MC..heheh..haritu dh MC operate tonsil almost 1 month



Kesian sama aku dan anak- anak :
1) Sebab kena handle 2 org budak tomei by myself without helper..b4 this husband la yg byk membantu ;)
2) Kerja rumah yg sampai bila x hbis2 tu..aku lak suka basuh baju...hahaha..so asyik membasuh jer..then kenala sidai..x boleh tgk rumah semak..so ckit2 kemas..baju2 husband diasingkan..kenam rendam air panas dulu..then basuh lak dgn dettol..dettol dah berbotol2..
3) Awatif pulak; kuat pulak jeles sejak papa p work (kononnya papa p work) dia ingat papa p work sbb mmg dia x jumpa papa pon..mmg aku pergi kt husband hantar mkn dan keperluan lain senyap2 jerk..takut dia ikut kan..Dia jeles kat adik..aku pegang adik pon x boleh..bygkan..kesian adik bila lapar nak susu..last2 aku pegang adik dia lak nangis...hihihi
4) Keluar borong air kelapa kena usung 2 org budak tomei nih..yerla..sape nak jaga..papa dia mmg x leh pegang..tp 2 hari berturut2 aku bawa dua org nih jalan2 p alamnda..naik stroller baru..semua org pakat pandang..diorg ingat twins..hehehe..kena tipu..stroller nih memudahkan aku klu husband pergi outstation kan..klu stroller yg satu2 tu jenuh la aku nk bawa..
5) Awatif pukul 3 pg boleh menangis2 gatal..rendam pulak dlm air suam..then kul 5 br tido balik..adehya..(dia tgh alamai skin infection) kesian dia..rasenya diapers kureng sesuai kut (kami 1st try diapers ala2 mamypoko dr china tu)..aku mmg x cukup tido..huwaaa
6) Tertekan sgt stock mknn dlm peti ais dh hbis..tu yg aku ke alamanda..yg tu la tmpt yg plg selesa utk anak2 dan aku untuk handle diorg...borong sekali dettol liquid
7) Time outing dgn anak2 rase sedih..sbb kami keluar bertiga..biasanya ada papa.. ;) time mcm nih mula la touching bagai..so sad..aku n hubby berlawan whatsup..hehehehe
8) Kali nih mmg beza la dgn time hubby Mc after operate tonsil..time tu hubby boleh gak lepak2 dgn kami..now kami rase hubby mcm outstation jer even ade je kat rumah..

Hope semua ini akan berakhir dengan cepat yer ;)
Nasib bik la aku boleh drive kan ;)

Ramai yg bg tips..minum air nyiok la..cari daun semambu la..
aku tau la yg tu..tp mcm mana la aku nk cari daun tu by myself..beli ayaq nyiuk boleh la..
apa kata tolong carikan n bawak ke rumah aku ni ha..hihihi
Nasib baik kawan2 office husband cari daun tu dan bawakan untuk husband aku..tqvm


1 comment:

lilieyz said...

Kak Nora , tak silap kawan lili ada p amik daun tu dekat taman warisan pertanian sini mintak ngan pak guard. Inshaallah diorg tlg amikkan.