Kawasaki Disease Part 1

Asalnya anak saya sihat, cuma menangis selak kat nursery. sebab kawan nya tarik rambut..nursery cakap tak jatuh...time selak tu sampai kebiruan and lembik..so malam tu jugak kitaorg bw ke emergency Hospital Putrajaya..kitaorg kan govt servant..mmg percaya dgn hospital putrajaya nih..kan salah satu hospital 1st class.

Bila samapai sana, doktor cakap kalau x muntah and still aktif xder ape2..ok..we accept it..tp itulah..menyesal pulak bw p hospital..ada la pulak budak2 kat ctu batuk2..esoknya anak saya terus batuk..padahal dah lama tak batuk, selsema n demam..pas beberapa hari terus demam..

Minggu pertama demam tak kuat sangat and saya still boleh ke office sebab anak saya demam malam saja..tu pon sekejap..

but bila masuk minggu kedua, demam makin teruk..pergi emergency hospital putrajaya..doktor amk darah and bagi ubat masuk buntut, ubat demam and ubat antibiotik nama 'Augmentin'..Doktor cakap virus biasa..Tapi doktor pelik dengan bacaan HB anak saya yang sangat rendah 7.3 something..history sesebelum nih 9++..so doktor ingatkan machine problem and suruh kitaorg pergi ke Klinik Kesihatan Presint 9 esoknya utk amk darah lagi..so 2x dah amk darah..resultnya sama..still rendah..so bukan machine yg rosak..mmg rendah..doktor pun buat la appoinment utk amk darah lagi utk hantar ke HKL. Nak tahu apa masalahnya.

Sampai la cuti Tahun Baru Cina, demamnya masih tak kebah..dah 5 hari..bawa lagi pergi ke Emergency Putrajaya..amk darah lagi..doktor drip water 30ml..tak ok pong..malahan doktor tak bagi pulak antibiotik yang lain..sampai aku p ketuk bilik doktor la tanya takder antibiotik yg lebih baik ker..sebab still x ok..doktor cakap virus biasa jer..minum air masak byk2..bygkan pergi 9.30 mlm balik 5.00 pagi...

MMg dalam masa 2 minggu nih kami husband n wife tak tido lena..sebab jaga nomei nomei nih agar suhu demam tak naik lebih 39 darjah celcius..kami dah buat yg terbaik utk nomei nomei nih..

sampai la pagi Khamis tu - 26/01/2012 aku mmg tak boleh tido...duk fikir..ish takkan nak biar Awatif mcm nih..terus teringat insurans + medical card BSN Prudential yang aku amk utk nomei nomei selepas dia lahir..terus sms agent kami..agent terus call..dia suruh p private..kalau demamdah lama tu confirm doktor akan warded..aku terus keluarkan polisi..medical card semua..

alamak..chuk tayang mama dah bangun..nnti kita cont

No comments: